10 vinkkiä talvesta selviytymiseen

10 vinkkiä talvesta selviytymiseen

Talvesta selviäminen voi olla vaikeaa, varsinkin kun päivät ovat lyhyitä ja sää on kylmä. Mutta muutamalla yksinkertaisella vinkillä selviät talvikaudesta helpommin. 

Tässä on 10 hyvinvointi vinkkiä, jotka auttavat sinua selviytymään talvi kuukausista:


1. Pysy aktiivisena. Voi olla vaikea saada motivaatiota talvi kuukausina, mutta aktiivisena pysyminen on avainsana henkisen ja fyysisen terveytesi ylläpitämisessä. Yritä pitää kiinni tavanomaisesta harjoitusrutiinistasi tai löydä uusi tapa saada kehosi liikkeelle, kuten iltakävely tai virtuaalinen kuntotunti.


2. Mene ulos. Vaikka on kylmä, on tärkeää päästä ulos ja altistaa itsesi luonnonvalolle. Tämä auttaa kohottamaan mielialaasi ja pitämään vuorokausirytmiäsi kurissa.


3. Syö terveellisesti. Terveellinen syöminen talvikuukausina voi olla haastavaa, mutta on tärkeää ylläpitää tasapainoista ruokavaliota. Varaa terveellisiä välipaloja ja keskity täysjyväviljojen, vähärasvaisten proteiinien, hedelmien ja vihannesten syömiseen.


4. Pysy yhteydessä. Sosiaalinen etäisyys voi vaikeuttaa ystävien ja perheen näkemistä, mutta silti on olemassa tapoja pysyä yhteydessä, kuten videopuhelut ja viestisovellukset. Läheisten tavoittaminen voi parantaa mielialaasi ja tarjota kaivattua sosiaalista vuorovaikutusta.


5. Varaa aikaa itsellesi. Muista varata joka päivä aikaa tehdä jotain, mikä saa sinut tuntemaan olosi hyväksi, kuten kirjan lukeminen, kuuma kylpy tai päiväkirjaan kirjoittamiseen.


6. Saa tarpeeksi unta. Varmista, että nukut tarpeeksi joka yö. Pyri nukkumaan seitsemästä kahdeksaan tuntia ja yritä mennä nukkumaan ja herätä samaan aikaan joka päivä.


7. Pidä taukoja näytöistä. Liian paljon näyttöjen edessä vietetty aika voi rasittaa mielenterveyttäsi. Pidä säännöllisiä taukoja puhelimen, tietokoneen ja television äärestä, jotta silmäsi ja mieli lepäävät.


8. Harjoittele mindfulnessia. Mindfulness on loistava tapa vähentää stressiä ja lisätä yleistä hyvinvointiasi. Muista varata aikaa joka päivä harjoitellaksesi tietoista hengitystä ja meditaatiota.


9. Huolehdi nesteytyksessä. Riittävä veden juonti on välttämätöntä yleisen terveyden kannalta, joten muista juoda tarpeeksi talvikuukausina.


10. Ole luova. Anna itsellesi aikaa ilmaista itseäsi luovien toimintojen, kuten piirtämisen, maalaamisen tai askartelun, avulla.

 

Back to blog